Kassandra.

Namnsdag saknas

Cassandra är ett kvinnonamn med grekiskt ursprung, troligtvis bildat av kekasmai "skina, glänsa" och "människa".
I Sverige fanns det den 31 januari 2004 2078 kvinnor som hade Cassandra som namn. Majoriteten av dessa är under tio år då mamnet har ökat enormt i popularitet under det senaste årtiondet, från att ha varit ett namn som någon enstaka bar till att bli ett av de vanligare dopnamnen.
I den grekiska mytologin är Cassandra en trojansk prinsessa som kunde se in i framtiden. Apollon, som blivit förälskad i henne, hade gett henne dessa egenskaper, men då hon avvisade honom förbannade han henne med att hon endast skulle kunna förutspå olyckor och aldrig bli trodd.



har inte haft tid eller ork att skriva, har hänt en del, men jag funderar på att låta mina bilder förklara mina upplevelser..

Lägger in dem så fort jag får Chansen!=)


Kiss´nhug

Kommentarer
Postat av: Denniz Ganevik

Läs allt om en kille som är heterosexuell, men som ändå sminkar sig.

2009-05-24 @ 03:28:39
URL: http://dennizganevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0