jajamen!

nu kan jag äntligen redovia mitt projektarbete för er, det är så här att:

Jag åker till Chile nu i december, och det finns en kvinna i området där jag kommer att bo som har 10-15 barn, inte hennes egna, utan föräldralösa barn. Dessa barn tar hon själv hand om, istället för att de ska få bo ute på gatan så får de växa upp hos henne. Hon får en liten slant av ”staten” där pengarna går åt till att försörja barnen. Jag inspirerades av henne, att hon hjälper andra utan att själv kräva någonting tillbaka.  Dessa barn skulle, om hon inte fanns levt i en annan verklighet…

Den här familjen, som de flesta, vill fira jul. Men deras verklighet ger dem inte samma möjlighet som du kanske har här i Sverige. Julklappar är nog inget barnen har att förvänta sig.

Därför vill jag genom mitt projektarbete sträcka

                    ut en hjälpande hand tillsammans med din!

Har du kanske små syskon som vuxit ur sina kläder eller har du kläder själv som du längre inte kan använda, så får du gärna skänka dem. Vill du hellre skänka en julklapp till denna familj kan du skänka 50kr så att jag kan köpa julklappar där nere. En liten slant underlättar eftersom jag bara har 20 kilo att ta med mig på planet.



 



jag har nu gjort en blogg där, man kan följa mig innan jag åker, under tiden jag befinner mig där i chile, hur det går när jag är där och vad som hände efter min resa dit., jag ska nog försöka att inte bara skriva text utan även att lägga upp bilder.  hur ni kan skänka står på bloggens hemsida och namnet är : www.barnenivalparaiso.blogg.se

nu måste jag fortsätta med mitt, ikväll blir det träning!= lira boll äntligen! o sjuukt kul det ska bli!


Kiss´nhug.


Kommentarer
Postat av: jennie w

du är så duktig<3

2009-11-26 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0