självmord.

finns de något som är hemskt så är det bland annat när människor begår självmord, när de mår så jävla dåligt att de bara vill dö så de får slippa lida!
men vad är de då för fel på samhället vi lever i?
är det ingen som ser dessa människor gå där i sin "ensamhet" i sitt mörker, där de faktiskt planerar sina självmord.

För dom är ju det. det sker ju inte av någon slump när människor, väljer att hoppa framför (tåget Te.x) det är något de planerar.

det krävs så sjukt mycket MOD av en person att själv begå ett självmord... och att fatta ett sådant beslut på engen hand är ju sjukt läskigt.. Men varför tar då folk sina liv? för att vi andra runt om kring kanske mobbar? kanske fryser ut? kanske inte ens lägger märke till dessa människor? kanske fick sin kärlek besvarad som de inte hade tänkt sig. jag menar, det måste ju finnas tusen orsaker till att en Person väljer att inte vilja leva längre.. eller kan de bara finnas en andledning? och det läskigaste av allt kan jag då tycka är att de mår så sjukt dåligt att de nått botten och att de inte känner att de finns någon utväg, de kanske ropar på hjälp! men att vi andra runt omkring varken HÖR eller SER.

och vissa kan tycka att de är själviskt av de som begår självmorden.. att de har folk runt om kring sig som säkert skulle bry sig om deras vän/mamma/pappa/syster/bror/kusin/moster a ni förstår. att om dem inte fanns längre. att de som begår självmorden är själviska för att de, själv vet jag inte vad jag tycker. däremot kan jag tycka att det är sorligt att det inte fanns någon runt omkring denna person som kankse kunde ha ingripit?  att de kanske om de hade fått hjälp att hitt en väg ut, faktiskt kanske kunnat räddat en annans liv.

SÅ när man hör att något sådant har hänt, så borde det "RINGA EN KLOCKA" hos alla oss! att faktiskt börja se oss alla som människor med känslor, att börja bry sig om andra, inte bara sina närmaste, det skadar faktiskt inte att Le mot en främmande person, tro mig du kommer kanske inte få ett leende tillbaka de första gångerna, men du får tillbaka dem senare. med andra ord börja se varandra, och börja med det NU!


 

Kiss´nhug.


Kommentarer
Postat av: cammiii

texten berör en verkligen, jag håller med dig! <3

2009-11-04 @ 19:20:58
URL: http://camillaaerkisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0