monday.

idag kunde jag inte träna pga av att jag har haft hosta/virus infektion i tre veckor nu, kan ni fatta 3 VEEECKOR:S

börjar bli lite smått irriterad... menmen idag ringde jag vårdcentralen.. ohooo vad svårt det ska vara att få en

jävla tid hos en läkare.. haha tjejen ville inte ge mig en tid.. hon ba: har du haft feber? ja svarade jag, men de är

till och från lite små febrig.. hon ba: jaha och vad har du för temp nu då? jag ba: det vet jag inte eftersom att jag

tappat bort termometern... hon ba jaha: men då tycker jag att du ska gå och investera dig en termometer, jag ba

så jag får ingen tid? hon ba nej.. jag ba: lyssna, jag har haft det här i 3 veckor.. jag spelar fotboll, och har en rätt

hög dos med träning vilket jag missar när jag är sjuk.. jag har druckit slut på tre Bisolvon flaskor(host medicin)

och dem verkar inte hjälpa ett shiit, hon ba ne men dem är bara slemlösande... okej sa jag.. men min mamma

var på apoteket och skulle köpa en 4:de flaska och de ställde dem lite frågor, men dem kom fram till att mamma

inte skulle köpa någon mer bisolvon, utan att vi skulle ringa er eftersom att "ni" har en regel när det gäller hosta

att om man har hostat i över 3 veckor så måste man uppsöka läkare för att kolla så att det inte är andra

infektioner i luftrören.. plus att jag nu börjar få lite blodsmak i munnen när jag hostar.. (hon ba: ah men du menar
att du hostar rent blod???) jag ba NEJ jag sa blodsmak i munnen!, iallafall dem på apoteket sa att vi skulle ringa er
för att få en tid , så nu har vi ringt er och jag vill ha en tid för att kunna få något starkare läkemedel.. hon bah a

men jag tycker att du ska invistera en termometer.. jag ba: jag loooovar dig att jag ska köpa mig en

termometer.. kan jag få en tid nu?  hon ba: ah men man kan ha hosta och virus infektion i flera veckors tid utan

att det ska vara farligt.. hur har du det när du sover.. (tjejen var envis tänkte jag, hon vill fortfarande inte ge mig

 någon tid) jag ba: jag sover inge bra, hostar jätte mycket, hon ba.. har du svårt att andas? jag ba JAAA jag har

ju hosta och slem i hela luftrören.. hon ba: får du ont när du hostar, jag ba jaa.. de e väl inte så konstigt när jag

hostat snart i 4 veckor..? hon ba: ja men brukar du få sätta dig upp när du hostar när du sover? jag ba: men ja jag får ju ingen
luft kan inte ligga på rygg och sova... hon ba: jaha okej.. ja men du vet att du kan ha hosta längre tid än så..? jag
ba: jaa nu när du säger det så..har märkt det.. eftersom att jag är inne på min 4:de VECKA! hon ba jaha okejdå..

jag ba: så kan jag få en tid nu? hon ba: ja.. de kan du väl, men glöm inte att köpa dig en termometer.. jag ba:

Okej tack för tiden, och nej jag looovar jag ska inte glömma den där termometern.. men ni kan väl ta tempen på

mig där? hon ba ja de kommer dem nog att göra. okej sa jag.. tack hejdå!


Alltså ska man behöva vara döende för att få en tid? jag har hört att folk brukar säga: ja men när jag ska söka tid hos vårdcentralen så överdriver jag oftast mitt sjuktillstånd.. haha nu en fråga till er läsare?  brukar du också göra så?? (jag gjorde faktiskt inte det, men jag var nog nästan påväg.. det tog ju sjukt lång tid innan hon ens kunde bestämma sig för att ge mig en tid...) MEN jag fick min tid:D:D

aja nu ska jag äta klart min frukost.. ha en bra måndag:)


Kiss´nhug.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0